Laten we

Laten we

Laten we

Waarom Google Bedrijfsprofiel

Stel, je bent net verhuisd naar een nieuwe stad – laten we zeggen Utrecht. Je bent op zoek naar een nieuwe tandarts. Dus je googled “tandarts Utrecht”. Vrijwel het eerste wat je ziet is het onderstaande scherm:

Deze eerste vier bedrijven zijn in de meeste gevallen bedrijven die aandacht hebben besteed aan hun Google Bedrijfsprofiel. Waar staat jouw bedrijf?

De meeste bedrijven weten niet eens dat ze een Google Bedrijfsprofiel hebben. Als je je hebt ingeschreven bij de KvK duurt het niet lang voordat het Google algoritme dit heeft gezien. Vanaf dat moment bestaat ook jou bedrijf op Google.

Geweldig, zou je zeggen! Toch?

Nee, niet helemaal. 

Google weet niet wie de eigenaar is, google kan niet altijd je website vinden, google weet je openingstijden niet etc. Er zijn tig zaken die Google niet weet en daardoor sta je al met 3-0 achter. 

Ik kan je hierbij helpen! Voor een eenmalige investering van slechts €99,- excl. BTW help ik je bedrijf beter vindbaar te worden op Google Maps. Daarnaast heb je een veel betrouwbaardere uitstraling en is het gemakkelijker voor jouw klant om je te bereiken als deze op jouw bedrijf googelt. 

 

Hoe ik te werk ga

Je bedrijf googelen

Vaak bestaat je bedrijf al op Google zonder dat je er zelf iets vanaf weet. Heel onhandig natuurlijk. Door eerst goed te checken of je bedrijf al bestaat, voorkomen we dat je bedrijf dubbel op Google staat. Dit lijkt namelijk niet heel professioneel.

Je bedrijf googelen

Vaak bestaat je bedrijf al op Google zonder dat je er zelf iets vanaf weet. Heel onhandig natuurlijk. Door eerst goed te checken of je bedrijf al bestaat, voorkomen we dat je bedrijf dubbel op Google staat. Dit lijkt namelijk niet heel professioneel.

Je bedrijf claimen

Als je bedrijf al wel op Google bestaat maar nog niet geclaimd is, betekent dit dat het bedrijf volgens Google (nog) geen eigenaar heeft. Onzin natuurlijk, want dat ben jij gewoon. Door het bedrijf te claimen en jou als eigenaar aan te wijzen, weet Google dat het bedrijf echt is. Hierdoor zul je hoger in de ranking komen en komt het professioneler over op de mensen die jou bedrijf googelen.

Je bedrijf claimen

Als je bedrijf al wel op Google bestaat maar nog niet geclaimd is, betekent dit dat het bedrijf volgens Google (nog) geen eigenaar heeft. Onzin natuurlijk, want dat ben jij gewoon. Door het bedrijf te claimen en jou als eigenaar aan te wijzen, weet Google dat het bedrijf echt is. Hierdoor zul je hoger in de ranking komen en komt het professioneler over op de mensen die jou bedrijf googelen.

Je Google Bedrijfsprofiel maken

Google vindt complete bedrijfsprofielen een stuk interessanter dan lege profielen. Ik zorg er dan ook voor dat alle goede informatie op je bedrijfsprofiel staat. Hierbij moet je denken aan je website, telefoonnummer, openingstijden, goede geoptimaliseerde fotos etc. Alles om jou bedrijf een professionele uitstraling op Google te geven.

Je Google Bedrijfsprofiel maken

Google vind complete bedrijfsprofielen een stuk interessanter dan lege profielen. Ik zorg er dan ook voor dat alle goede informatie op je bedrijfsprofiel staat. Hierbij moet je denken aan je website, telefoonnummer, openingstijden, goede geoptimaliseerde fotos etc. Alles om jou bedrijf een professionele uitstraling op Google te geven.

Veelgestelde vragen

Dat is uiteraard nooit met zekerheid te zeggen. Maar de meeste kleinere lokale bedrijven besteden hier vrijwel geen aandacht aan. Dus door je Google Bedrijfsprofiel te optimaliseren heb je zeker een streepje voor op je concurrenten. 

Allereerst weet ik hoe je een Google Bedrijfsprofiel optimaliseert om net dat beetje extra te hebben. Ik weet bijvoorbeeld hoe je de juiste foto’s optimaliseert. Denk aan optimale grootte, optimale resolutie en het taggen van foto’s. Alles draagt bij aan een betere vindbaarheid. Bij de meeste bedrijven staat er meestal een willekeurige foto op. 

Dit is slechts 1 van een aantal zaken die ik op je Google Bedrijfsprofiel doe, zodat je net even dat beetje extra voor hebt op je concurrent. 

Daarnaast komt het gewoon een stuk professioneler over op jouw bestaande en vooral potentiële klanten wanneer zij op jouw bedrijf googelen. Stel je bent een loodgieter in Groningen en een willekeurig persoon zoekt op “loodgieter Groningen”, dan wil je graag dat ze jou bedrijf kiezen. Toch? Met een volleidg Google Bedrijfsprofiel is de kans zeker groter dat ze voor jou kiezen.

Zoals met alle marketingzaken weet je dat van tevoren natuurlijk nooit. Maar het is wel zo dat een volledig Google Bedrijfsprofiel bijdraagt aan de vindbaarheid en professionele uitstraling van je bedrijf. Dit is iets wat potentiële klanten zeker zal aanspreken.

Nee, het Google Bedrijfsprofiel is een eenmalige betaling van €99,-.

Laten we

Laten we

Laten we

Bestel je vier weken gratis

Vul hier je gegevens in en ik neem zo snel mogelijk contact met je op!

Bestel hier je product/dienst

Vul hier je gegevens in en ik neem zo snel mogelijk contact met je op!